همه کارکنان در سازمان خاکستري هستند

نقش کارکنان در سازمان‌ها را نمي‌توان به طور مطلق ارزيابي خوب يا بد و يا به قولي سياه و سفيد کرد. کارکنان همه در سازمان خاکستري هستند.

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در وبلاگي به نشاني http://yekmodir.ir آمده است: خيلي از افراد اگر در نهايت بخواهيم در موردشان قضاوت منفي کنيم مي‌توانيم بگوييم که در چند پست نمي‌توانند کار کنند ولي بالاخره جايي پيدا مي‌شود که بتوانند خودي نشان دهند و موثر باشند.

فرآيند چوب خشک شدن کارکنان در سازمان به راحتي اتفاق نمي‌افتد و مي‌توان با دقت و مراقبت از اين موضوع جلوگيري کرد و با آبياري مناسب و تعويض خاک و محل کاشت دوباره جاني تازه به آن‌ها دميد.

مي‌توانيم بگوييم اين فرد به درد اين پست نمي‌خورد، ولي نمي‌توانيم با قاطعيت و به راحتي بگوييم که اين فرد به درد سازمان نمي‌خورد. وظيفه مدير اين است که ضمن فراهم آوردن شرايط مساعد کار براي افراد در سازمان براي موفق‌ها فضاي جديدتر ايجاد کند تا قابليت‌هاي بيشتري از خود نشان دهند و سازمان ضمن بهره‌گيري از ايشان در سمت‌هاي جديد در نهايت يک پرسنل چند منظوره داشته باشد.

براي ناموفق‌ها هم فضاي جديدي ايجاد شود تا شايد استعدادهاي نهفته ديگرشان را بروز دهند. کارکنان نياز به مراقبت دارند. توانمندي‌هاي آن‌ها را تشخيص دهيم و ناتوانايي‌هاي آن‌ها را هم و براي تقويت اين ضعف‌ها به آن‌ها کمک کنيم.

تجربيات متعددي وجود دارد از کساني که در چند جايگاه جواب نداده‌اند و با پيدا کردن جايي جديد براي آن‌ها، به افرادي موفق در سازمان تبديل شده‌اند و براي برخي اين جايگاه موفقيت‌شان به گونه‌اي بوده که آخرين جايگاه بوده است. به آن‌ها هم در همان ابتداي کار اين موضوع را بگوييم تا بتوانند انگيزه و توان خود را به طور متناسب به کار گيرند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

نیما ونیشام از مینا مقدادی

دسترسی به نرم افزار کتاب قوانین و مقررات فناوری اطلاعات

حکیم ارد بزرگ (پدر فلسفه اردیسم) : تاوان بزرگی ، تنهاییست.