آموزش و پرورش آماده تحولي بنيادين است

وزير آموزش و پرورش:
آموزش و پرورش آماده تحولي بنيادين است

خبرگزاري فارس: وزير آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش آماده است تا تحولات بنياديني را به وجود آورد، بايد با محوريت معلم، مدرسه، دانش‌آموز و اوليا جايگاه آموزش و پرورش را ارتقا دهيم.


به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا»، حميدرضا حاجي‌بابايي در گرد‌همايي سالانه كارشناس مسئولان انجمن اوليا و مربيان سراسر كشور كه امروز در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: انجمن اوليا و مربيان سرمايه بزرگي براي آموزش و پرورش است، سرمايه بزرگي كه اگر بتوان خوب از آن استفاده كرد قطعاً آموزش و پرورش مي‌تواند قدم‌هاي مؤثري در بين تعليم و تربيت رسمي و غير رسمي داشته باشد.
وي با بيان اينكه نزديك كردن آموزش و پرورش رسمي و غير رسمي از اهداف وي است، عنوان كرد: يكي از معضلات بزرگ اجتماعي در اين است كه ميان آموزش و پرورش رسمي و غير رسمي از نظر رفتار، گفتار و نوع فرآيند فاصله زيادي وجود دارد.
حاجي‌بابايي بيان كرد: اگر بخواهيم آموزش و پرورش را رشد دهيم بايد همه مردم در اين توسعه شريك باشند بنابراين مشاركت مردم در آموزش و پرورش يك امر حتمي و ضروري است.
وزير آموزش و پرورش گفت: مدارس بايد پايگاه فرهنگي باشند كه در آن سنگر همه اهداف نظام را جست و جو كنيم.
وي با بيان اينكه مدرسه پايگاه تعليم، تربيت و هنر است، اظهار داشت: همه چيز بايد در مدارس خلاصه شود چون از 5 سالگي تا 17سالگي جوانان در اختيار اولياي مدرسه هستند.
حاجي‌بابايي بيان كرد: اگر تلاش مي‌كنيم كه افراد شايسته‌اي تربيت كنيم بايد از مدارس فعاليت خود را آغاز كنيم بنابراين به پايگاه‌هاي قدرتمند نياز داريم.
وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: اهميت ويژه‌اي را براي اوليا و مربيان قائل هستم و بايد مسئولان در انجمن اوليا و مربيان، اولياي دانش‌آموز را با مدرسه و مربيان پيوند دهند كه اين پيوند از نوع شعاري امكان پذير نيست.
وي افزود: انجمن اوليا و مربيان به اين نكته توجه كنند كه اگر بين اوليا و مربيان رابطه هدفمند تعريف شود آينده خوبي خواهيم داشت.
حاجي‌بابايي ادامه داد: معلمان بدون عاطفه پدر و مادر نمي‌توانند دانش‌آموز را به‌گونه‌اي تربيت كنند كه دانش‌آموز نرمالي باشد و خانواده‌ها نيز بايد بدانند بدون معلم نمي‌توانند خواسته‌هاي نوجوان را برآورده كنند.
وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: مسئولان انجمن اوليا و مربيان در هر شهرستان نظر سنجي كنند كه براي محكم شدن رابطه ميان اوليا و مربيان چه فعاليت‌هايي بايد انجام شود.
وي با بيان اينكه وزارت آموزش و پرورش يك وزارت و نهاد توليدي است، گفت: توليد در آموزش و پرورش ارزشمند‌ترين توليد كشور است بنابراين بايد در آموزش بهتر تلاش كرد.
حاجي بابايي اضافه كرد: مردم در 2 دهه گذشته قدم‌هاي مؤثري برداشتند اما اين سرمايه‌گذاري بايد هدفمند شود و خانواده تصور نكند كه فرزند او فقط علم مي‌آموزد.
وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينكه بايد هسته‌هاي مردمي را از حالت صوري به حالت واقعي درآوريم، تصريح كرد: 50 درصد تعريف از مدرسه به انجمن اوليا و مربيان مربوط است براي مثال مي‌توان سالن ورزشي را ايجاد كرد كه والدين دانش‌آموز نيز در كنار آنها باشند تا انجمني پوياتر داشته باشيم.


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

چگونه جذاب باشیم ؟

ارزيابي طرح توليد سلول‌هاي خورشيدي در «قاصدک»

حکیم ارد بزرگ (پدر فلسفه اردیسم) : تاوان بزرگی ، تنهاییست.