شبكه‌هاي نسل آينده تجارت الكترونيك را دگرگون مي‌كنند

تغييرات گسترده در نحوه و كيفيت تجارت الكترونيك از دگرگوني‌هاي استقرار شبكه‌هاي نسل آينده محسوب مي‌شود.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، ناصر يوسف‌پور - عضو هيات مديره شركت مخابرات ايران - با اعلام اين مطلب افزود: تجارت در فضاي مجازي، از دامنه‌اي گسترده‌تر و شكلي متفاوت‌تر از روش‌هاي سنتي پيروي مي‌كند و براي پياده‌سازي آن پيش‌شرط‌هايي لازم است كه فرهنگ‌سازي، آموزش و پروهش مهم‌ترين آن‌هاست.

او‌ تامين و توسعه بسترها و زيرساخت‌هاي مخابراتي را از نيازهاي ا ساسي تحقق تجارت الكترونيك و در نهايت دولت الكترونيك دانسته و يادآور شد: بايد نسبت صحيح و معقولي ميان امكانات ايجاد شده و ميزان بهره‌گيري از امكانات موجود برقرار باشد.

يوسف‌پور با بيان اينكه در حال حاضر بخشي از ظرفيت‌هاي ايجاد شده در حوزه مخابرات و اينترنت بلااستفاده مانده و يا فقط بخش كمي از جامعه از آن استفاده مي‌كنند افزود: تجارت الكترونيك از آن بخش‌هايي است كه با استفاده بهتر از امكانات موجود،‌ امكان رشد و توسعه بيش‌تر را داراست.

رئيس كميته راهبردي شبكه‌هاي نسل جديد با اشاره به ارزش افزوده‌اي كه تجارت الكترونيك براي كشور و صاحبان كالا و خدمات به ارمغان مي‌آورد افزود: تغييرات گسترده در نحوه و كيفيت تجارت الكترونيك از دگرگوني‌هاي استقرار شبكه‌هاي نسل آينده محسوب مي‌شود.

او با اشاره به برگزاري چهارمين همايش ملي فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات گفت: برگزاري همايش‌ها و گردهمايي‌هاي علمي قبل از ورود تكنولوژي‌هاي نوين، امكان شناخت نقاط قوت و آسيب، ارزيابي دقيق و همه جانبه و تعيين استراتژي‌ها را ممكن ساخته و باعث مي‌شود آگاهانه به استقبال و يا عدم استقبال تكنولوژي‌ها برويم.

چهارمين همايش ملي فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات با موضوع اصلي "تجارت الكترونيك در فضاي شبكه‌هاي نسل آينده" دي ماه سال جاري در هتل المپيك تهران برگزار خواهد شد.



نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

چگونه جذاب باشیم ؟

ارزيابي طرح توليد سلول‌هاي خورشيدي در «قاصدک»

حکیم ارد بزرگ (پدر فلسفه اردیسم) : تاوان بزرگی ، تنهاییست.