استفاده خبرنگاران از شبكه‌هاي اجتماعي به اوج رسيد

بر اساس يافته‌هاي يك بررسي در آمريكا، وبلاگ‌ها و سايت‌هاي شبكه اجتماعي اكنون منابع مورد استفاده خبرنگاران براي گزارش‌هاي تحقيقي هستند.

به گزارش سرويس رسانه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، طبق نظرسنجي انجام گرفته از 371 خبرنگار آمريكايي در روابط عمومي استراتژيك در دانشگاه جورج واشنگتن، 89 درصد آن‌ها از وبلاگ‌ها، 65 درصد از شبكه‌هاي اجتماعي و 55 درصد آن‌ها از سايت‌هاي ميكرووبلاگ‌نويسي در بخشي از پژوهش خود استفاده مي‌كنند.

اين بررسي نشان داد كه 72 درصد از خبرنگاران روزنامه و آنلاين و 58 درصد از خبرنگاران مجله، از سايت‌هاي شبكه اجتماعي براي پژوهش آنلاين قابل توجه استفاده مي‌كنند، در حالي كه خبرنگاران فقط اينترنتي بيش‌ترين استفاده را از توييتر مي‌كنند.

به گفته معاون پژوهش Cision North America، نتايج اين بررسي نشان داده است كه استفاده رسانه‌هاي عمومي از شبكه هاي اجتماعي براي انجام تحقيق و گزارش به نقطه اوج رسيده، با اين همه واضح است كه رسانه‌هاي اجتماعي با وجود تكميل كردن پژوهش خبرنگاران، جايگزين اتكاي دبيران و خبرنگاران به منابع اصلي، بررسي حقايق و روش‌هاي سنتي ديگر در ژورناليسم نمي‌شوند.

به اعتقاد 84 درصد از خبرنگاران مورد نظرسنجي، اخبار ارسال شده در شبكه‌هاي اجتماعي كمتر از اخبار خروجي‌هاي خبري سنتي قابل اطمينان هستند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

نیما ونیشام از مینا مقدادی

دسترسی به نرم افزار کتاب قوانین و مقررات فناوری اطلاعات

حکیم ارد بزرگ (پدر فلسفه اردیسم) : تاوان بزرگی ، تنهاییست.